Sunday, February 3, 2008

Culture day

Elk jaar wordt er op Imkes school een Culture Day gehouden. Zoals al eerder vermeld is Culverdale (haar school) een smeltkroes van culturen. Veel aziatische invloeden, maar ook zuidamerikaanse en europese afstammelingen maken de school een afspiegeling van onze buurt. Elke klas krijgt een eigen land waar ze zich in verdiepen. Dan maken ze allerlei kunstwerken (tekeningen, vlaggen etc.) en op de Culture Day worden deze tentoongesteld buiten de klas. Dan kan je langs alle tentoonstellingen lopen en meer dingen zien over het land. Tot mijn verbazing was ook Nederland vertegenwoordigd. Op de tafel lagen allerlei Delftsblauwe prullaria en veel foto's van bloemen. De kinderen hadden hele mooie schilderijen met bloemen gemaakt, en een van de twee Nederlanden liep 's middags tijdens de optocht zelfs met een Friese vlag rond! .

Ook lagen er schaatsen en natuurlijk klompen. Ik heb de juf niet gesproken maar een andere juf vroeg me al of ik volgend jaar misschien haar wilde helpen. Dan zal ik zelf weer in de geschiedenisboeken moeten duiken vrees ik. De kinderen konden die dag verkleed in klederdracht. Ook dat was ons de dag van te voren gezegd: ik mocht ook verkleed komen. Wauw, jammer dat ik mijn klompen en zijspiegels thuis heb gelaten, anders had ik mooi de show kunnen stelen. Maar gelukkig was dat niet nodig want het was heel schattig om al die kinderen te zien in hun eigen outfits met de toevoeging van een ander land. Aparte mixen leverde dat op. En het publiek was natuurlijk net zo gevarieerd als de hoofdrolspelers...

No comments: