Wednesday, May 14, 2008

Zelf maken

Sinds een aantal weken (ik zeg niet hoe lang) ben ik in het bezit van een naaimachine. Ja ja, behalve al die leuke feestjes en uitjes wordt er hier gewoon ook thuis gemutst en geknutseld. Het is best lastig om zo'n groot huis gezellig te maken. Een goede vriendin zei me eens: "Hang wat gordijnen op, dan is het wat meer aangekleed!". En ik ben eerst beneden aan de slag gegaan met kant-en-klaar spul. Maar nu werd het dus tijd voor het echte werk (met de nadruk op werk).

Stof gekocht, naaimachine gekocht, moed verzameld en de meisjes de deur uitgestuurd met hun vader ("Ga maar lekker naar Disneyland, mama blijft wel thuis"). En dan moet het gebeuren.

En dit is nog maar de helft. De makkelijke helft welteverstaan. Er moeten nog grotere, met voering en met haakjes (in plaats van lussen) worden gemaakt. Maar aangezien deze eerste maaksels goed gelukt zijn, zonder al teveel problemen met mens en machine, is het vertrouwen al wat gegroeid.


Mijn grote voorbeeld en tipgeefster woont echter nu wat verder weg. Dus ik zal wel eerst weer even met BoZ moeten bellen voordat ik aan die uitdaging durf te beginnen. En gelukkig had zij zich wel al snel aan een zelfmaakbelofte aan de meisjes gehouden. Prachtige zomerjurkjes kwamen er gisteren met de post. Met stoere bloemen (doen ze ergens aan denken? dat lijkt maar zo!) in plaats van laffe pastelletjes waar ze hier in sommige winkels nog steeds patent op lijken te hebben (niet alle hoor, ik zag laatst zowaar een meisje in knalblauw lopen, gelijk gevraagd waar ze het hebben gekocht). Meisjes apetrots en oh ja, ze kunnen ook een beetje draaien (gelukkig...).



No comments: